İran’dan rest: "Haklarımızı masada değil, sahada alırız"
Orta Doğu

İran’dan rest: “Haklarımızı masada değil, sahada alırız”

İran Devrim Muhafızları (Pasdaran) komutanı ve Devrim Lideri temsilcisi Hacı Sadıki, ABD ile yürütülen müzakere sürecine ilişkin sert açıklamalarda bulundu. İran halkının kendi müzakerecilerine güvendiğini ancak ABD ve “devrim düşmanlarına” asla güvenmediğini vurgulayan Sadıki, ülkesinin masaya “güç ve izzet” konumundan oturduğunu ifade etti.

“sahadaki kararlılığımız sürüyor”

Sadıki, müzakere masasındaki sürece dair şu kritik uyarıyı dile getirdi: “Eğer İran halkının hakları müzakere masasında güvence altına alınmazsa, halkımız bu hakları sahada söküp alacaktır.” İran’ın devrim ilkelerinden ve sabit değerlerinden asla taviz vermeyeceğinin altını çizen Sadıki, birçok dünya devletinin artık ABD’nin güvenilmez olduğuna ikna olduğunu savundu.

müzakere trafiği ve teknik çalışma grupları

Öte yandan, İran Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü ve müzakere heyeti üyesi İsmail Bakayi, 18 saat süren görüşmelerin ardından heyetin Tahran’a döndüğünü açıkladı. Bakayi, sürecin geleceğine dair şu detayları paylaştı:

  • Teknik Gruplar: Mutabakat zaptının 12. maddesi uyarınca teknik çalışma gruplarının oluşturulması kararlaştırıldı.
  • Şartlı İlerleme: Nihai anlaşmaya giden yolun, mutabakat zaptındaki 1, 4, 5, 10 ve 11. maddelerin uygulanmasına bağlı ve şartlı olduğu hatırlatıldı.

İsviçre’de gerçekleşen yüksek düzeyli görüşmelerin ardından arabulucu ülkeler Katar ve Pakistan, ortak bir açıklama yayımladı. Görüşmelerin “olumlu ve yapıcı” bir atmosferde geçtiği belirtilen açıklamada, taraflar arasında teşvik edici bir ilerleme sağlandığı ve teknik görüşmeler için yeni bir mekanizma kurulduğu duyuruldu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir