İran'dan nükleer iş birliği açıklaması: Protokollere bağlıyız
Orta Doğu

İran’dan nükleer iş birliği açıklaması: Protokollere bağlıyız

İran Dışişleri Bakanlığı tarafından pazartesi günü yapılan açıklamada, Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı (UAEA) ile sürdürülen iş birliğinin, İran’ın güvenlik anlaşmaları, meclis kararları ve Milli Güvenlik Konseyi’nin belirlediği hukuki çerçeveye bağlı kalınarak devam ettirileceği ifade edildi.

“Yeni bir taahhüt kabul edilmedi”

Müzakere süreçlerine yakın kaynaklardan alınan bilgilere göre, İran’ın son dönemdeki görüşmelerde nükleer dosyaya ilişkin farklı bir yol izlemediği belirtildi. Yetkililer, dünkü müzakereler sırasında nükleer konuyla ilgili herhangi bir yeni görüşme yapılmadığını ve İran’ın mevcut anlaşmaların ötesinde herhangi bir yeni taahhüdü kabul etmediğini vurguladı.

Bu açıklamalar, İran’ın nükleer programına dair uluslararası denetim ve müzakere süreçlerinde kendi iç hukukuna ve güvenlik stratejilerine öncelik verdiğini bir kez daha ortaya koymuş oldu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir