Bölgede sağlanan ateşkes anlaşmasına rağmen İsrail ordusu, Güney Lübnan sınır hattındaki ihlallerine hız kesmeden devam ediyor. Son raporlara göre, İsrail güçleri tarafından bölgeye yönelik dokuz farklı saldırı gerçekleştirildi.
Ateşkes ihlalleriyle gelen yıkım
Güney Lübnan’daki Nabatiye ve Bint Jbeil bölgelerini hedef alan saldırılar, bölgedeki gerilimi yeniden tırmandırdı. Yerel kaynaklardan alınan bilgilere göre, İsrail’in saldırı yöntemleri arasında insansız hava aracı (İHA) saldırıları, topçu ateşi, ses bombası kullanımı ve doğrudan sivil araçların hedef alınması yer aldı.
Yapılan operasyonlar sonucunda Nabatiye şehri yakınlarındaki “Tel el-Debşe” yolunda seyir halinde olan bir araç hedef alındı. Bu saldırı, bölgede iki kişinin yaşamını yitirmesine yol açtı. Nabatiye’nin üst kesimlerinde gerçekleştirilen bir diğer İHA saldırısında ise açık araziler vuruldu.
Bölgedeki çatışma atmosferi
Güney Lübnan’ın genelinde kaydedilen dokuz saldırı, sadece askeri tesisleri değil, sivil yerleşim alanlarını da doğrudan etkiledi. Bint Jbeil bölgesindeki Yater beldesinde, bir İHA’nın infilak etmesi sonucu bir kişi yaralandı.
Saldırıların, 17 Haziran’da ABD ve İran arasında varılan ve askeri faaliyetlerin derhal durdurulmasını öngören ateşkes mutabakatına rağmen gerçekleştirilmesi dikkat çekiyor. Uzmanlar, İsrail’in “Hizbullah’ı hedef alma” gerekçesiyle sahadaki operasyonlarını sürdürdüğünü, ancak bu durumun kırılgan olan ateşkesin geleceğini ciddi şekilde tehdit ettiğini belirtiyor. Bölgedeki askeri hareketlilik ve yerel kaynakların aktardığı kayıplar, ateşkes sürecinin uygulanmasındaki zorlukları bir kez daha gözler önüne serdi.

