İsrail ordusu Batı Şeria'da iki genci katletti
Orta Doğu

İsrail ordusu Batı Şeria’da iki genci katletti

İşgal altındaki Batı Şeria’da Filistinli sivillere yönelik askeri baskı ve can kayıpları artarak devam ediyor. Pazartesi günü şafak vaktinde, Batı Şeria’nın güneyindeki El-Halil kentinin kuzeyinde yer alan Beyt Ummer kasabasında İsrail işgal güçleri ile Filistinli gençler arasında çatışmalar çıktı. Çatışmalar sırasında İsrail askerlerinin doğrudan ve gerçek mermilerle ateş açması sonucu iki Filistinli genç hayatını kaybetti.

Yaralı halde bekletilerek ölüme terk edildiler

Filistin Sağlık Bakanlığı tarafından yapılan resmi açıklamada, yaşamını yitirenlerin 15 yaşındaki Rıza Sami Hasan Avad ile 19 yaşındaki İsa Arafat İsmail Avad olduğu duyuruldu. Yerel güvenlik kaynaklarından alınan bilgilere göre, İsrail askeri unsurları vurulan gençlerin naaşlarını ve yaralı bedenlerini alıkoydu. Bölgeye intikal eden ilk yardım ve ambulans ekiplerinin yaralılara müdahale etmesine ve onları hastaneye nakletmesine uzun süre izin verilmedi. Gençlerin olay yerinde saatlerce kan kaybederek can verdikleri bildirildi.

Kasabada yaralılar var

Beyt Ummer kasabasında yaşanan şiddet olaylarında sadece can kayıpları yaşanmadı; İsrail askerlerinin açtığı ateş sonucu iki Filistinli genç daha vücutlarının çeşitli yerlerinden gerçek mermilerle yaralandı. Yaralıların çevredeki hastanelere kaldırılarak tedavi altına alındığı ve sağlık durumlarının stabil olduğu öğrenildi.

Batı Şeria’da yıllık bilanço yükseliyor

İsrail ordusunun Batı Şeria genelindeki kasaba, köy ve mülteci kamplarına yönelik düzenlediği baskınlar ve ihlaller, uluslararası toplumun tüm durdurma çağrılarına rağmen tırmanıyor. Sağlık Bakanlığı’nın paylaştığı güncel verilere göre, Beyt Ummer’de iki gencin katledilmesiyle birlikte 2026 yılının başından bu yana Batı Şeria genelindeki kentlerde İsrail kurşunlarıyla hayatını kaybeden Filistinlilerin toplam sayısı 70’e yükseldi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir