Batı Şeria'da yerleşimci terörü: Araçları ve tarlaları yaktılar
Orta Doğu

Batı Şeria’da yerleşimci terörü: Araçları ve tarlaları yaktılar

İşgal altındaki Batı Şeria genelinde, yasadışı Yahudi yerleşimci grupların Filistinli sivillere ve mülklerine yönelik organize saldırıları tırmanarak devam ediyor. Pazartesi günü şafak vaktinden itibaren Filistin köylerini hedef alan radikal gruplar, İsrail işgal güçlerinin doğrudan koruması altında korumasız sivil alanlara saldırarak kundaklama eylemleri gerçekleştirdi.

Ramallah’ta araç hurdalığı küle döndü

Sabahın erken saatlerinde Ramallah kentinin batısında yer alan Şukba köyünün dış mahallelerine baskın düzenleyen bir grup yerleşimci, Filistinli vatandaşlara ait bir araç hurdalığını ve yedek parça deposunu kasten ateşe verdi. Saldırı sonucu büyüyen alevler tüm alanı kaplarken, tesisteki araç ve malzemeler tamamen yanarak küle döndü. Bölgede büyük bir maddi hasar meydana gelirken, ani baskın köy sakinleri arasında ciddi bir gerilime ve korkuya yol açtı.

Tarım alanları ve asırlık zeytin ağaçları hedefte

Eş zamanlı bir diğer saldırı ise Batı Şeria’nın kuzeyindeki Selfit valiliğine bağlı Kefr ed-Dik kasabasında yaşandı. Çevre yerleşim birimlerinden sızan yerleşimci gruplar, kasabanın batısındaki El-Vech eş-Şami bölgesinde bulunan ve çiftçilerin tarım aletleri ile malzemelerini depoladıkları bir tarımsal tesisi kundakladı.

Yerel kaynaklardan alınan bilgilere göre, rüzgarın ve kuru otların etkisiyle hızla yayılan yangın, çevredeki tarım arazilerine de sıçradı. Yangın neticesinde bölgedeki çok sayıda asırlık zeytin ağacı yanarak tamamen tahrip oldu. Sahadaki uzmanlar, bu sistematik kundaklama eylemlerinin Filistinli çiftçileri korkutarak topraklarından uzaklaştırmayı ve bu sayede tarım arazilerini gasp ederek yerleşim yerlerini genişletmeyi amaçlayan planlı bir politikanın parçası olduğunu vurguluyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir